نکسترو
حاجی دلیگانی:

فرونشست زمین از هر فاجعه ای بزرگ تر و مخرب تر است

فرونشست زمین از هر فاجعه ای بزرگ تر و مخرب تر است

به گزارش نکسترو اصفهان نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس با اشاره به فرونشست زمین در دشت اصفهان و برخوار، اظهار داشت: فرونشست زمین فاجعه ای بزرگ تر و مخرب تر از سیل و زلزله و هر حادثه دیگری است که تصور می شود.



حسینعلی حاجی دلیگانی در حاشیه هفدهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که امروز (یکشنبه_۱۰ مردادماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: نمایندگان استان در مجلس تلاش می کنند با هم افزایی مسئولان اجرائی و همچون مسئولان قضائی در استان بتوان حقوق مردم استان اصفهان را دنبال کرد.

وی چالش اصلی استان اصفهان را بحران آب برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه وزارت نیرو بجای این که بر طبق مبانی قانونی و علمی و نگاه عدالت محور مسائل را دنبال کند، بطور معمول با بی اعتنایی خود، مسائل و مشکلات را بین مردم استانها رها می کند و با این کار موجب لطمه های جدی به استانها و همچون استان اصفهان شده است.

این نماینده مجلس با اعلان اینکه باید تلاش نماییم در دولت جدید وزیر نیرویی انتخاب گردد که بر طبق قوانین نقش فعالی در مدیریت آب و مسائل استانها داشته باشد، اظهار داشت: نمایندگان استان نیز مذاکراتی با استانهای دیگر داشته اند و راهکارهایی نیز ارائه شده است. به دنبال این هستیم که از راه گفت و گو و تعامل بتوانیم شرایط استان و کمبود آب را برای آنها تبیین نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین وضع موجود استان اصفهان، اظهار داشت: وقتی به تعدادی از نمایندگان مجلس گفتم که در شهر اصفهان و برخی شهرهای دیگر آب آشامیدنی از ۲۴ ساعت شبانه روز ۱۷ ساعت و حتی بیشتر قطع است تعجب کردند و فکر نمی کردند اصفهان چنین شرایط وخیمی داشته باشد.

حاجی دلیگانی به فرونشست زمین در دشت اصفهان و برخوار اشاره و اظهار نمود: بر طبق آماری که سازمان زمین شناسی اعلام نموده زمین سالانه ۱۶ و نیم سانتیمتر در حال فرونشست است و این یعنی یک فاجعه بزرگ و مخرب تر از سیل و زلزله و هر حادثه ای که تصور کنید. علت اصلی آن هم خشکسالی و بی آبی است.

وی همین طور بر توزیع عادلانه آب در استان تاکید و اشاره کرد: حرف ما این است که اگر آبی به شرق و غرب استان داده می شود، به همان نسبت به شمال استان هم تخصیص داده شود و تبعیضی وجود نداشته باشد.





منبع:

1400/05/11
12:31:25
5.0 / 5
1121
تگها: سازمان
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد