نکسترو
مدیركل ارتباطات قم:

دسترسی به اینترنت پهن باند در قم طی هشت سال ۹۰ برابر شد

دسترسی به اینترنت پهن باند در قم طی هشت سال ۹۰ برابر شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به رشد شتابان زیرساخت های فناوری اطلاعات این استان درسال های اخیر اظهار داشت: پهنای باند اینترنت قم در هشت سال دولت تدبیر و امید با رشد ۹۰ برابری از چهار به ۳۶۰ گیگابیت برثانیه افزایش پیدا کرد.



جواد غلامپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اقدام های انجام شده برای تحقق عدالت دیجیتالی و ارتباطی در کشور طی سالهای اخیر را پرشتاب دانست و اضافه کرد: با عنایت به رویکرد عدالت مجوری دولت تدبیر و امید برای توسعه عدالت دیجیتالی در کشور، توجه به دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند در اولویت قرار گرفت و در این حوزه هم طرح های گوناگونی همچون توسعه فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شد.

وی ضمن اشاره به اجرای گام اول توسعه فیبرنوری روستایی در این استان، اضافه کرد: اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی درسطح استان، زمینه برای افزایش سایت های تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی آنها از نسل دوم به نسل سوم و چهارم و پایدار سازی شبکه ارتباطی امسال را فراهم نمود.

غلامپور با تکیه بر این که میزان دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به اینترنت پرسرعت از چهار درصد در سال ۹۶ به صد درصد امسال افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: در سال ۹۶، روستاهای بالای ۲۰ خانوار استانهای قم و بوشهر با چهار درصد و خوزستان با ۶ درصد کمترین دسترسی به اینترنت را داشته اند.

​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم اظهار داشت: با اقدام های صورت گرفته الان رتبه دسترسی به اینترنت پهن باند در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان که تا سال ۹۶ جزو سه استان آخر جدول بود به سه استان بالای جدول با بیشترین دسترسی به اینترنت تغییر نمود.

غلامپور اضافه کرد: الان استان قم با دسترسی صد درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات در کنار استانهای البرز و یزد جزو سه استان کشور است که پوشش صد درصدی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم اظهار داشت: این استان در شاخص توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات رتبه ششم و جزو استان های دسته اول و برتر کشور است.

غلامپور، اضافه کرد: قم بعد از تهران و البرز سومین استان کشور در ظریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار و همینطور پنجمین استان در ضریب نفود پهن باند ثابت است.

وی عنوان کرد: با توجه به توسعه زیر ساخت های ارتباطی، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در روزهای کرونا به سبب اجرای آموزش های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی، استان از وضعیت پایداری برخوردار می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، بیان داشت: تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار در این استان تا آخر سال ۹۹ به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی در جهت تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و تکالیف وزارت متبوع خود در جهت تحقق زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی، روند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات را در چند ماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری نموده است و نتیجه این پیگیری ها، اتمام اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم به اینترنت است.


1400/04/26
21:16:08
5.0 / 5
1224
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد