نکسترو
مدیركل دفتر سیاستگذاری امور فناوری وزارت علوم:

۴۵۰ شركت دانش بنیان در عرصه تولید محصولات كرونایی فعال می باشند

۴۵۰ شركت دانش بنیان در عرصه تولید محصولات كرونایی فعال می باشند

مدیركل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: همزمان با شیوع اپیدمی كرونا، 450 شركت دانش بنیان موفق شدند محصولات مورد نیاز كشور را در حوزه پیشگیری و درمان مبتلایان تامین كنند.


به گزارش روز سه شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهدی کشمیری اظهار داشت: چابکی و ریسک پذیر بودن شرکت های دانش بنیان از دلیلهای موفقیت آنها در تامین نیازهای کشور در زمان شیوع ویروس کرونا است.
وی افزود: تامین نیازمندی های کشور در زمان شیوع ویروس کرونا از طرف شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری ناشی از ساختار چابک و پذیرنده ریسک آنها است.
قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: در نمایشگاه فناوری در رابطه با کرونا که برای بازدید رئیس جمهوری برگزار شد، ۱۰ شرکت ارائه دهنده محصول، ۶ شرکت مستقر در پارک های علم و فناوری مانند شریف خراسان رضوی، گلستان و آذربایجان شرقی حضور بهم رساندند.
وی تعداد پارک های به وجود آمده در کشور را ۴۲ پارک فناوری عنوان نمود و گفت: از این تعداد ۳۵ پارک وابسته به وزارت علوم، سه پارک وابسته به جهاد دانشگاهی، یک پارک وابسته به معاونت علمی، یک پارک وابسته به وزارت ICT، یک پارک وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران و یک پارک وابسته به دانشگاه آزاد است.
کشمیری، سیاستگذاری وزارت علوم درباب پارک ها را جوانگرایی مدیریت این نهادها دانست و افزود: ۱۶ رئیس پارک که در ۲ سال اخیر جایگزین شده اند، متوسط سن ۱۷ سال کاهش یافته است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، عدم توسعه پارک های علم و تکنولوژی جدید در استانها و مراکز دانشگاهی را از دیگر سیاست های این وزارتخانه دراین زمینه دانست و تصریح کرد: طبق اساسنامه ایجاد پارک های علم و فناوری توسط وزارت علوم و دستگاه های اجرایی ممنوع است؛ در صورتیکه سه تقاضای جدید برای ایجاد پارک فناوری وزارت نفت، جهاد کشاورزی و نیرو ارسال شده است.
وی با اعلان اینکه هم اکنون بر روی راه اندازی پارک های علم و فناوری تخصصی تمرکز کرده ایم، گفت: در مقطعی به سمت توسعه مراکز آموزش عالی برمبنای نیازمندی های کشور رفتیم و ما در زمینه توسعه پارک ها از این رویکرد پرهیز خواهیم کرد.
کشمیری درباب افزایش مناطق ویژه علم و فناوری با تاکید بر اینکه این برنامه از طرف شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اجرایی می شود، اشاره کرد: رویکرد کلی این است که عملکرد خوب پارک های علم و فناوری محور اصلی مناطق ویژه علم و فناوری قرار می گیرد.
وی میزان صادرات شرکت های دانش بنیان را ۹۹ میلیارد دلار عنوان نمود و اضافه کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری ۹۲۱۳ شرکت است که یک سوم کل شرکت های دانش بنیان کشور را شامل می شود و به این تعداد شرکت مبلغ حدود ۲۸۰میلیارد تومان اعتبارات عمومی و تخصصی اعطا شده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم اظهار داشت: ۸۵ درصد افراد شاغل در واحدهای فناور مستقر در پارک ها دارای مدرک کاشناسی هستند.
کشمیری با اشاره به دستاوردهای پارک ها در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ۴۵۰ شرکت مستقر در پارک های علم و فناوری در عرصه تولید محصولات در رابطه با شیوع ویروس کرونا فعال می باشند. تولید بیش از یک میلیون ماسک در روز، تولید بیش از ۱.۵ لیتر مواد ضد عفونی کننده در روز، کیت های تشخیصی، دما سنج های غیر تماسی، لباس حفاظتی، ونتیلاتور از دستاوردهای این شرکت ها است.
وی اضافه کرد: از بین شرکت مستقر در پارک های علم و فناوری، تعداد ۱۵۰ شرکت در زمینه تولید تجهیزات بیمارستانی فعال می باشند.


1399/04/20
13:34:39
5.0 / 5
2141
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد