نکسترو

پیوستن ۲ استاد ایرانی دیگر به جمع دانشمندان یك درصد پراستناد برتر دنیا

پیوستن ۲ استاد ایرانی دیگر به جمع دانشمندان یك درصد پراستناد برتر دنیا

دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دنیا پیوستند.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول رنگرزی، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این خبر اظهار نمود: برمبنای آخرین نتایج رتبه بندی ESI، دکتر فرزین هادی زاده و دکتر صغری مهری از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانستند در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی (Pharmacology & Toxicology) در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان قرار گیرند و بدین ترتیب تعداد اعضای هیات علمی حاضر در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان این دانشگاه به ۱۶ نفر رسید.
وی با اشاره به رشد قابل توجه تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر این دانشگاه در ماه های اخیر اضافه کرد: در یکسال و نیم اخیر تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دانشگاه از ۷ نفر به ۱۶ نفر بالا رفته است که نشان دهنده ارتقای کیفی پژوهش و تحقیقات و به دنبال آن افزایش میزان استنادات به مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه است.
مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد: به لحاظ تعداد دانشمند یک درصد پراستناد برتر، بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶ نفر دانشمند یک درصد پراستناد برتر بیشترین تعداد را در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشته و بعد از آن، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۹ نفر دانشمند یک درصد پراستناد برتر قرار دارد.
وی تصریح کرد: نتایج نظام رتبه بندی ESI (شاخص های بنیادین علم) هر دو ماه یکبار بروزرسانی می شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات انتشار یافته در مجلات ISI است.
دکتر رنگرزی ضمن تبریک تحقق این مهم، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ استنادات به مقالات دانشگاه را در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، شاخص و قابل توجه دانست و اظهار نمود: مرجعیت علمی نخستین بند از سیاست های کلان علم و فناوری کشور شمرده می شود که مورد رجوع قرار گرفتن یا همان استناد به تولید علم و مقالات دانشگاه از محورهای مهم مرجعیت علمی است.
به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد: این استنادات به صورتی نشان دهنده اثرگذاری تولید علم دانشگاه است که توسط سایر پژوهشگران مورد ارجاع قرار می گیرد.



1400/02/25
20:23:17
5.0 / 5
1281
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد