نکسترو

مأموریت مریخ نورد ناسا برای سومین بار به تاخیر افتاد

مأموریت مریخ نورد ناسا برای سومین بار به تاخیر افتاد

به گزارش نكسترو سازمان فضایی آمریكا (ناسا) مأموریت مریخ نورد ۲۰۲۰ را به دلیل نقص فنی در یكی از تجهیزات حمل زمینی موشك، برای سومین بار به تاخیر انداخت.


به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس نیوز، این تازه ترین تاخیر از سری تاخیرهایی است که تابحال در نیمی از فرصت های انجام این مأموریت بوجود آمده است. ناسا حالا تاریخ ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) را برای پرتاب مریخ نورد که Perseverance یا پشتکار نامیده می شود، اعلام نموده است ؛ این در شرایطی است که پیش از این تاریخ ۲۲ ژوئیه (اول مرداد) برای این پرتاب در نظر گرفته شده بود.
این مأموریت ابتدا قرار بود روز ۱۷ ژوئیه صورت گیرد، اما سه بار به تاخیر افتاد. هیچ کدام از این تاخیرها به علت بروز مشکل در خود فضاپیمای ۲۰۲۰ نبوده است. ناسا ۱۰ ژوئن اعلام نمود که بروز نقص فنی در یکی از تجهیزاتی که برای پردازش خودرو های پرتاب مورد استفاده قرار می گیرد، سبب یک تاخیر سه روزه شده است. دو هفته بعد این سازمان باردیگر اعلام نمود به دلیل نگرانی از آلودگی در خطوط پشتیبانی زمینی در یکی از تجهیزات پردازش، پرتاب دو روز دیگر یعنی تا ۲۲ ژوئیه به تاخیر افتاده است.
مدیران ناسا پیش از این اعلام نموده بودند که انجام مأموریت مریخ نورد ۲۰۲۰ تا یازدهم اوت امکان پذیر است، هرچند امکان دارد با عنایت به شرایط جوی این زمان تا ۱۵ اوت هم تمدید شود. اگر به هر علتی این پنجره زمانی از دست برود، پروژه مریخ نورد، ۲۶ ماه عقب می افتد و در آن مدت امکان پرتاب موشک وجود نخواهد داشت. بنابراین سازمان ملی هوایی و فضانوردی ناسا به رغم همه گیری ویروس کرونا و عملیات «دمو ۲» برای اعزام فضاپیما به ایستگاه بین المللی، این مأموریت را یکی از مهم ترین اولویت های کاری خود قرار داده است.
لغو مأموریت، علاوه بر تأخیر ۲ ساله، برای ناسا حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه اضافی بوجود می آورد که شامل مخارجی مانند نگهداری موشک و فضاپیما، حقوق پرسنل و اعضای گروه است. البته ناسا لیست دقیقی از هزینه های اضافی احتمالی را منتشر نکرده است و رقم عرضه شده، تقریبی است.



منبع:

1399/04/11
13:54:45
5.0 / 5
2385
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد