نکسترو

مقاله محققان ایرانی در بین برترین مقالات نانو تكنولوژی جهان

مقاله محققان ایرانی در بین برترین مقالات نانو تكنولوژی جهان

نكسترو: پژوهشگران پژوهشكده سرطان معتمد جهاددانشگاهی موفق شدند با اصلاح و بهبود یك روش تشخیصی جدید با بهره بردن از نانو تكنولوژی، مقاله ی آنرا در یكی از مجلات گروه نشریه نیچر منتشر كنند. این مقاله جزو مقالات یك درصد برتر حوزه موضوعی نانو تكنولوژی شده است.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، دکتر کیوان مجیدزاده، رئیس پژوهشکده و نویسنده مسئول این مقاله با بیان این خبر اظهار داشت: نانو تکنولوژی پنجره بزرگی را برای تشخیص سریع و زودهنگام بیماری ها به روی پژوهشگران باز کرده است.
وی با بیان این که این مقاله به روشی در بهینه سازی تکنیک جدید تشخیص بیماری ها همچون سرطان با بهره بردن از یک نانو کامپوزیت بر پایه گرافن/ نانو ذرات نقره / پلی آنیلین اشاره دارد، اضافه کرد: نانو کامپوزیت جدید تولید شده، قادر می باشد عملکردهای تشخیصی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده و حساسیت، دقت و سرعت پاسخ دهی را افزایش دهد.
دکتر مرتضی نقیب، عضو هیئت علمی دپارتمان پژوهشی فناوری های بین رشته ای پژوهشکده سرطان معتمد، نیز با اشاره به اینکه این طراحی و دستاورد حاصل کار پژوهشی پژوهشگران این دپارتمان بوده است، اظهار داشت: دو مقاله در مجله یک درصد برتر Biosensors and Bioelectronics در این مورد توسط پژوهشگران این دپارتمان به چاپ رسیده است که در آن چگونگی امکان تشخیص دو بیومارکر مهم سرطان سینه در مدت زمان کم و با هزینه پایین و دقت بالا (در حد دو سلول) ذکر شده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، وی ادامه داد: مقاله مذکور جزو ۱۰۰ مقاله اول دانلود شده (Most Downloaded) توسط پژوهشگران دنیا در سال ۲۰۱۹ و همین طور جزو فهرست برتر مقالات و highly suited قرار گرفت.




منبع:

1399/03/30
21:11:07
5.0 / 5
2563
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد