نکسترو

بازار دارایی فكری پارك فناوری در بازار سوم فرابورس افتتاح شد

بازار دارایی فكری پارك فناوری در بازار سوم فرابورس افتتاح شد

به گزارش نکسترو معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس اظهار داشت: بازار دارایی فکری با هدف واگذاری اختراع و دانش مخترعان به سرمایه گذار و یا یک صنعت در بازار سوم فرابورس ایران به راه افتاده است.


اکبر قنبر پور روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی راهبردی پارک از سه برنامه درحوزه راهبردی پارک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تابحال ۳۶۰ مالکیت فکری شامل اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری، نمایه شده و سرمایه گذاران و خریداران اختراعات مورد نظر را خریداری و تجاری سازی کنند.
وی افزود: مسیری که برای تجاری سازی دانش در نظر گرفتیم از راه ایجاد یک شرکت دانش بنیان و تجاری سازی و حمایت های قانونی و صندوقی که در این حوزه فعال گشته است تا مخترع با فروش ایده های خود روی اختراعات دیگری کار کند.
معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به نحوه عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی، عنوان کرد: این صندوق در چارچوب پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان به وجود آمد، زیر مجموعه ریاست جمهوری است و تعهد دولت سه هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان در این صندوق پیشبینی شده است.
قنبر پورادامه داد: مقرر شده که از سال چهارم نیم درصد بودجه عمومی کشور به این صندوق اختصاص داده شود، صندوق بسیار بزرگی بوجود آمده و کارهای در ابعاد مختلفی از شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند.
جشنواره پژوهش های مساله محور" ریتکس" آغاز شد
معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به اهمیت پیوند بین تحقیقات دانشگاهی با شرکتهای دانش بنیان، عنوان کرد: در دانشگاه های کشور تحقیقات مختلفی در زمینه های متفاوت انجام می شود در جشنواره ای که ما امروز فراخوان آنرا اعلام می نماییم، هدف پیوند بین تحقیقات دانشگاهی و رساله های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری با نیازهایی است که شرکتهای دانش بنیان دارند
قنبر پور اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان علاقه دارند روی محصولات جدید کار کنند و در این راستا محصولاتی که در حال توسعه آن هستند به مشکلات تحقیقاتی پژوهشی بر می خورند که در این راستا، توان علمی دانشگاه های کشور این مشکلات را مرتفع می کند.
وی افزود: برای ارتباط بین دانشگاه ها و شرکتهای دانش بنیان، پلتفرمی در پارک فناوری پردیس بوجود آمده که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مالی این ارتباط اجرایی می شود.
معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به جزئیات طرح، عنوان کرد: بر مبنای موارد اعلام شده، در شرایط عادی ۷۰درصد قرار داد بین شرکتهای دانش بنیان با دانشگاه ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود در موارد خاصی که لبه تکنولوژی باشد تا صد در صد هم می تواند افزایش داشته باشد.
قنبرپور با اشاره به اینکه یک رقابت هم برای جشنواره در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مزایایی برای دانشگاه و یا پژوهشگاهی که بتواند بیشترین اقدام و بهترین کیفیت علمی را در چارچوب این جشنواره داشته باشد، در نظر گرفته شده است.
وی افزود: شرکتهای دانش بنیان عضو پارک فناوری را بعنوان پایلوت این طرح در نظر گرفتیم و با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی برای توسعه آن برنامه ریزی شده است و دانشگاهها و پژوهشگاه ها برای ثبت نام به سایت جشنواره به آدرس www.retechs.ir رجوع کنند.
به گزارش نکسترو به نقل از ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته فناوری و پژوهش و با حضور مسؤلان پارک فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی سه برنامه راهبردی در حوزه پژوهش و ترویج رونمایی گردید.
آغاز به کار رسمی دبیرخانه و فراخوان جشنواره پژوهش های کاربردی و مساله محور "ریتکس" به همراه رونمایی از پوستر جشنواره، رونمایی از کتاب دانش ثروت (۴)، راه اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس درسالن اجتماعات پارک فناوری پردیس در این آیین برگزار گردید.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد و پارک فناوری پردیس فاز شش این شهرستان است.



منبع:

1399/09/28
12:44:53
5.0 / 5
1275
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد