نکسترو

كتاب استاد ایرانی در انتشارات بین المللی الزویر منتشر گردید

كتاب استاد ایرانی در انتشارات بین المللی الزویر منتشر گردید

به گزارش نكسترو كتاب عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در انتشارات بین المللی الزویر منتشر گردید.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، کتاب دکتر شیوا گرجیان، استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس در حوزه فناوری خورشیدی فتوولتائیک توسط انتشارات بین المللی الزویر (Elsevier) چاپ و منتشر گردید.
ویرایش نخست کتاب دکتر گرجیان با عنوان"Photovoltaic Solar Energy Conversion: Technologies، Applications and Environmental Impacts" مشتمل بر ۱۳ فصل است که جنبه های مختلف فناوری تبدیل انرژی خورشیدی فتوولتائیک را به صورت جامع توضیح داده و بررسی می کند.
وی هم اکنون هم ویراستار میهمان شماره ویژه مجله Sustainable Energy Technologies and Assessments در پایگاه الزویر با عنوان: Feasibility، Efficiency and Sustainability of Renewable Energy Applications in Agriculture است که از ماه آگوست ۲۰۲۰ ارسال مقالات را از محققان سراسر جهان می پذیرد.

کتاب انتشار یافته دکتر گرجیان یک مرجع به روز در حوزه فناوری خورشیدی فتوولتائیک است که به بررسی جنبه های مختلف این فناوری با تمرکز بر پیشرفت های اخیر جهانی می پردازد. این کتاب همینطور بینشی از تحولات آینده در این فناوری را به خواننده عرضه می دهد.

کتاب مذکور در سه بخش اصلی شامل "ماژول ها و سلول های فتوولتائیک"، "کاربردهای مختلف سامانه های فتوولتائیک"، "چرخه زیست و اثرات زیست محیطی" و همینطور "بازار و سیاستگذاری" این فناوری را در جهان پوشش داده و بررسی می کند.
گرجیان، استادیار گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم، شاخه انرژی های تجدیدپذیر است. وی دوره فوق دکتری را هم با همکاری "پژوهشکده انرژی های تجدیدپذیر" دانشگاه تربیت مدرس با راهنمایی دکتر برات قبادیان بر روی فناوری های انرژی خورشیدی با تمرکز بر کاربردهای این فناوری ها در بخش کشاورزی و بخصوص نمک زدایی از آب های شور انجام داده است.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بیشتر از ۵۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی و فصل کتاب در انتشارات بین المللی و عرضه مقاله در کنفرانس های بین المللی دارد و با بیشتر از ۱۰ مجله داخلی و خارجی بعنوان داور همکاری می کند. وی هم اکنون در یک پروژه بین المللی مشترک با کشور هند بر روی سامانه های تصفیه آب با استفاده از انرژی خورشیدی همکاری می کند.

بر مبنای اعلام دانشگاه تربیت مدرس، انتشارات الزویر یکی از بزرگ ترین ناشران علمی جهان به حساب می آید که استانداردهای بالایی را در چاپ و انتشار کتاب ها و سایر تولیدات علمی عرضه نموده است. زیرمجموعه های این شرکت همچون ساینس دایرکت و اسکوپوس هم اکنون به میلیون ها پژوهشگر از سراسر جهان خدمات عرضه می دهند.




منبع:

1399/05/16
23:53:04
5.0 / 5
2169
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد