نکسترو
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بیان كرد

ضرورت بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی در پژوهش

ضرورت بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی در پژوهش

به گزارش نكسترو معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در جلسه ی مجمع رئیسان پژوهشگاه های ملی كشور با اشاره به پیوند تاریخی علم و جامعه در تمدن اسلامی، بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی را مورد تاكید قرار داد و بر ضرورت اولویت قرار دادن پژوهشگری در این سنت فرهنگی پرداخت.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، جلسه ی مجمع رئیسان پژوهشگاه های ملی کشور روز گذشته (سه شنبه، 7 مرداد) با حضور دکتر رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت حضوری و مجازی رئیسان پژوهشگاه ها و مراکز و مؤسسات پژوهشی کشور در سالن اندیشه ی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار گردید.
در این نشست موضوعاتی مانند مأموریت گرایی و هدف مندی پژوهش ها در زمینه ی حل مسائل کشور، تأمین بودجه و منابع جهت اجرای طرح های پژوهشی، گسترش نقش پژوهشگاه ها در رفع چالش های مهم کشور، متناسب سازی شاخصهای ترفیع و ارتقای اعضای هیئت علمی پژوهشی و رویکردهای تأمین نیروهای پژوهشی و ارتباط با دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.
بعد از طرح دیدگاه ها و دغدغه های پژوهشگاه های مختلف در زمینه ی رفع مشکل و تسهیل فرایندهای جهت گیری برنامه ها به منظور ایفای مأموریت های پژوهشی؛ رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، با اشاره به پیوند تاریخی علم و جامعه در تمدن اسلامی، بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت اولویت قرار دادن پژوهشگری در این سنت فرهنگی پرداخت.
وی بر لزوم ایجاد ارتباط روشن و پایدار میان آموزش و پژوهش، به امکان جذب پژوهشگران پسادکتری برای اجرای طرح های هدف مند پژوهشی اشاره نمود و از روئسای پژوهشگاه ها خواست که در جهت تدوین آئین نامه ی مأموریت گرایی در این حوزه اقدام نمایند.
در انتها این نشست، دکتر رحیمی و همراهان با بازدید از بخش های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با دستاوردها و فعالیتهای علمی و پژوهشی آن آشنا شد و با پژوهشگران گفتگو کرد.




منبع:

1399/05/10
22:56:42
5.0 / 5
2035
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد