سامانه هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان افتتاح شد
یك شركت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه سازی صندوق نوآوری و شكوفایی موفق به راه اندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان و كاهش ریزش آنها شده است.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، محمد روزبه مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتری اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، توسعه سامانه داده کاوی با هدف تحلیل و مدیریت رفتار موجودیت ها همچون مشتریان، تحت عنوان سامانه دایکر است، این سامانه به منظور خوشه بندی مشتریان و درخواست ها و شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان با تاکید بر هوش تجاری توسعه داده شده است، هر رویداد تکرارپذیری که دارای الگوهای رفتاری قابل اندازه گیری باشد، توسط این سامانه تحلیل شده و شناسایی الگوهای رفتاری، مانیتورینگ و همینطور هدف گذاری بر مبنای میزان تغییرات آنها به صورت پویا گزارش می شود.
روزبه افزود: سامانه دایکر با تاکید بر مبحث مدیریت ارتباط با مشتریان تولید شده و به شناسایی الگوهای رفتاری خرید مشتریان می پردازد. بر مبنای مانیتورینگ پویای سامانه، تغییر رفتار هر مشتری در طول زمان به صورت کامل رصد شده و بر مبنای میزان تغییرات آنها نسبت به الگوهای هدف، فهرست عملیاتی از مشتریان با بیشترین اولویت را به صورت منظم به کاربران گزارش می دهد. خصوصیات خرید هر مشتری می تواند شامل میزان و یا تعداد فقره خریدها و مدت زمان گذشته از آخرین خرید شود.
وی در مورد قابلیت سفارشی شدن این سامانه برای سازمان های مختلف اظهار داشت: کاربر می تواند با استفاده از رابط کاربری دایکر تنظیمات مورد پسند خویش را به سامانه وارد کند و گزارش تولید شده توسط دایکر را دریافت و مشاهده کند. اطلاعات خرید مشتری به Context هر کسب و کار وابسته است، بنابراین دایکر امکان کار با داده کسب و کارهای مختلف را هم دارد. در این سامانه، حرکت مشتری قابل پیگیری می باشد و سازمان پیش از وقوع عواقب نامطلوب و کاهش سهم بازار واکنش نشان داده است و با اتخاذ یک استراتژی جدید و هوشمندانه از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری می کند.
روزبه در مورد پلت فرم طراحی شده از این سامانه اظهار داشت: در این طرح، پلتفرمی برای خوشه بندی در سه حوزه ارتباط با مشتریان، مالی و خدمات پشتیبانی توسعه داده شد. بدین منظور معیارهایی چون شاخص سازی، توسعه مدلها و الگوریتم ها و توسعه رابط کاربری و داشبورد تحلیلی مرتبط برای هر سه حوزه به اجرا درآمد. همینطور شرکت خصوصیت های غیر عملکردی سامانه نظیر حجم و سرعت داده ها و رخدادهای مورد بررسی را بهبود داده و امکان پردازش داده های حجیم را فراهم و تست نفوذ امنیتی را اجرا کرد.
وی در مورد خصوصیت های دیگر این سامانه توضیح داد و اظهار داشت: علاوه بر گزارش به مدیران برای ترسیم استراتژی آینده تولید و تصاحب بازار، سامانه به صورت هوشمندانه برای کارشناس بازار سازمان هم گزارشی به صورت روزانه یا هفتگی تهیه می کند و در آن مشتری های اولویت دار برای افزایش تعاملات با کارشناس را معرفی می کند. کارشناس می تواند با تخصیص بسته تبلیغاتی یا ارسال فرم نظرسنجی یا هر روش دیگری برای درگیر کردن مشتری با حوزه کسب و کار از ریزش مشتریان جلوگیری کند.
روزبه در مورد برنامه های اجرا شده با این سامانه به همراه بانک ملت اشاره نمود و اظهار داشت: این سامانه الان در بانک ملت راه اندازی شده و استفاده قرار می گیرد و در فاز توسعه ای قرار دارد. همینطور در سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج هم به شکل دیگری و با اندکی تغییر پیاده سازی شده است. در این سامانه به جای مشتری موضوعاتی که شهروندان تماس می گیرند مدنظر قرار گرفته شده است. با این سامانه امکان رصد عملکرد واحدهای شهرداری برای مدیریت فراهم می شود.
وی برنامه های آینده شرکت را تحت وب کردن این سامانه و ایجاد امکان صادرات آن به کشورهای دیگر عنوان نمود و اظهار داشت: هدف توسعه ای ما طراحی نسخه ابری از این سامانه است. شرکت های کوچک و متوسط که امکان تأمین تجهیزات سخت افزاری این سامانه را ندارند می توانند با شارژ ماهیانه، گزارش های مورد نیاز خویش را از سامانه ابری دریافت نمایند و درگیر زیرساخت و هزینه های فنی نشوند.
روزبه درباره دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی هم تصریح کرد: مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری تسهیلات نمونه سازی دریافت و با استفاده از آن نسخه اولیه سامانه را طراحی کردیم. همینطور سامانه دایکر مدیکال با رویکرد تشخیص رفتار مشتریان در مورد بیماری کووید ۱۹ در حال طراحی است و برای تولید این سامانه از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات نمونه سازی دریافت خواهیم کرد.
منبع: نكسترو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب