نکسترو

شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور حوزه سلامت پشتیبانی می شوند

شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور حوزه سلامت پشتیبانی می شوند

به گزارش نکسترو تفاهمنامه سه جانبه بین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت پیشتیبانی و پشتیبانی از رشد، مانع زدایی و تسهیل فرآیندهای تولید و ارزیابی فرآورده های سلامت شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور به امضا رسید.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این تفاهمنامه سه جانبه در جهت پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور حوزه سلامت به امضای دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو و مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی بعنوان نماینده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این جلسه با اشاره به اینکه امیدواریم این تعاملات زمینه ای باشد برای شروع همکاریهای میان سازمان ها جهت پیشبرد اهداف کلان سلامت کشور، اظهار داشت: یکی از مهم ترین نیازهای کشور دارو و تجهیزات پزشکی است و باید زیرساخت های تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی به سمت حل مشکلات سلامت کشور هدایت شود و از هرگونه تعامل و هماهنگی با سازمان های مختلف هم استقبال می نماییم.
پناهی در این جلسه محورهای اصلی این تفاهمنامه سه جانبه را تشکیل پنجره واحد بین سازمان، معاونت علمی و معاونت تحقیقات به منظور تسریع و تسهیل بررسی و ارزیابی درخواست های دریافتی از شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور به فراخور موضوع، پشتیبانی از تحقیق و توسعه و کسب دانش فنی فرآورده های فناورانه سلامت محور و واجد اولویت، شناسایی نیازها و فرصت های حال و آینده کشور در حیطه فرآورده های سلامت محور و برنامه ریزی برای بهبود تراز تجاری آن، اشتراک گذاری اطلاعات و سوابق در ارتباط با بازار فرآورده های واجد اولویت و شرکتهای دانش بنیان فعال، اعطای یارانه برای دریافت خدمات آزمایشگاهی، بازرسی و ممیزی و اعطای کمک های فنی برای تهیه مستندات مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان، از راه شبکه کارگزاران نام برد.
وی اضافه کرد: همینطور مطالبه استانداردهای سطح بالا و طراحی مکانیزم های قیمت گذاری برای فرآورده های سلامت‎محور وارداتی و دارای تولید مشابه داخل، به منظور تشویق و افزایش جذابیت تولید داخلی در مقابل واردات و همکاری در مورد سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اقداماتی از قبیل چگونگی ورود داروهای جدید به لیست رسمی دارویی کشور توافق شد.
دکتر پناهی اظهار داشت: به باعث این تفاهمنامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت متعهد شده است با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پیگیری اولویت های فناورانه و حمایت مالی و تجهیزاتی از کسب دانش فنی، اولویت سنجی برای شناسایی فناوری های به روز دنیا در حیطه فرآورده های سلامت محور و بسیج توانمندی های مراکز تحقیقاتی در جهت حل معضلات کشور، همکاری در تدوین استانداردهای مورد نیاز به منظور سنجش و ارزیابی فرآورده های سلامت محور دانش بنیان، پیشرفته و تولید بار اول و هدایت هسته های فناور برای ارتقای سطح آمادگی فناوری تبدیل به کسب و کارهای دانش بنیان و آمادگی برای ورود به بازار با همکاری معاونت علمی بپردازد.
رییس سازمان غذا و دارو هم در مراسم امضای این تفاهمنامه در سخنانی تصریح کرد: باید بروکراسی ها را کاهش بدهیم تا موتور محرکه ای باشد برای هسته های فناور و شرکتهای دانش بنیان تا در عملکرد آنها شتاب لازم ایجاد شود.
دکتر بهرام دارایی ایجاد یک پنجره واحد برای سرعت بخشی به فرایند ارزیابی و رسیدگی به مجوزهای شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور را ضروری خواند.
دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در ادامه نشست عنوان کرد: تعامل میان وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی یک راهبرد استراتژیک است تا پتانسیل و توان تولیدی شرکتهای دانش بنیان و فناور در جهت پیشبرد اهداف کلان سلامت کشور به کار گرفته شود.
دکتر مصطفی قانعی افزود: در این راه همراهی و استفاده از ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در کنار سیاستگذاری های سازمان غذا و دارو بسیار راهگشا خواهد بود.

1400/11/19
11:58:22
5.0 / 5
888
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد