نکسترو

بومی سازی جعبه فرمان برقی بوسیله ی یک شرکت دانش بنیان

بومی سازی جعبه فرمان برقی بوسیله ی یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان در کشورمان موفق به بومی سازی و ساخت جعبه فرمان الکترمکانیکال یا برقی شد. در این محصول به جای استفاده از موتور خودرو یک موتور الکتریکی به پمپ هیدرولیک اضافه و در نتیجه فرمان از موتور مستقل می شود.


به گزارش نکسترو به نقل از خبرگزاری ایرنا، این شرکت دانش بنیان از معدود تولیدکنندگان دستگاههای ماشین کاری با سیستم فرمان و کنترلی PLC، جیگ و فیکسچرهای متفاوت، کلمپ های متناسب قطعات، پرس خودکار مطابق نیاز و سفارش مشتری و ماشین های مخصوص(یونیت های دریل و قلاویز، تغذیه کننده، میزایندکس و میزهای کشویی) است.
مدیرعامل این شرکت فناور در مورد کارکرد و خصوصیت های جعبه فرمان الکترومکانیکال(EPS) توضیح داد: در این محصول به جای استفاده از موتور خودرو یک موتور الکتریکی به پمپ هیدرولیک اضافه و در نتیجه فرمان از موتور مستقل می شود.
سلیمان یوسف پور اضافه کرد: در این نوع فرمان هر چند مستقل بودن از موتور خودرو تحقق یافته ولی مشکل دائمی بودن عملکرد سیستم هیدرولیکی یعنی حالت مرکز آزاد هنوز پابرجا می باشد. به عبارت دیگر باید وضعیتی را تدارک دید که سیستم تنها وقتی چرخشی به فرمان وارد می شود عمل کند.
وی افزود: ازاین رو در نسل جدید خودرو ها فرمان الکتریکی(EPS) جایگزین قبلی شده است و این نوع فرمان مشابه نوع هیدرولیکی عمل می کند اما از لحاظ ساختار متفاوت می باشد.
یوسف پور افزود: با عنایت به مزایای مختلف خودرو های فرمان برقی در قیاس با خودرو های دارای فرمان های هیدرولیکی و مکانیکی، بیشتر خودروسازان به استفاده از این سیستم روی آورده اند به صورتی که تا سال ۲۰۰۷ بیشتر از ۶۰ درصد خودروهایی که در اروپا به فروش رفته اند سیستم فرمان برقی داشته اند.


مدیرعامل این شرکت فناور در ادامه، هدف از تولید انواع جعبه فرمان الکترومکانیکال (جعبه فرمان برقی) را تأمین نیازهای صنایع خودروسازی داخلی و تولید محصولی مطابق با استانداردهای بین المللی مورد پذیرش سازنده های معتبری همچون شرکت ایران خودرو و سایپا عنوان نمود.
وی اظهار داشت: سعی کردیم محصولی تولید نماییم که در کاهش قیمت تمام شده خودرو موثر باشد. این محصول به کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی و افزایش راندمان، کاهش قیمت تمام شده برای هر یک از اجزا دینامیکی اتومبیل هم کمک می نماید.
یوسف پور با تشریح خصوصیت های فناورانه جعبه فرمان الکترومکانیکال اظهار نمود: کاهش خطا و افزایش دقت سیستم قدرت فرمان برقی و به دست آوردن حالت مطلوب، سیستم قدرت فرمان برقی و فرمان هیدرولیکی، استفاده از دو نوع حسگر گشتاور “torque sensor” ایجاد گشتاوری از راه سیگنال ورودی و حسگر دور “rotation sensor” ایجاد سرعت دور از راه سیگنال ورودی بخشی از خصوصیت های فناورانه این محصول است.
بر اساس گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، جعبه فرمان الکترومکانیکال در سال ۱۹۸۸ بوسیله ی یک شرکت معتبر ژاپنی به نام KOYO که از موتور DC قدرت می گرفت در مدل ( Steering column جعبه فرمان ستونی) تولید شد.
جعبه فرمان الکترومکانیکال که به طور خلاصه به آن فرمان برقی می گویند از سال ۲۰۰۳ روی ۳۰ درصد از خودرو ها نصب شده و بیشتر از ۲۰ میلیون خودرو را هم پوشش داده است.
این شرکت فناور که از تسهیلات صندوق نوآوری هم بهره مند شده است، در حاشیه رویداد گردهمایی فناورنه صنایع شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ های صنعت خودرو که در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، بعد از پیگیری کارگزار صندوق نوآوری، موفق به عقد دو تفاهمنامه با شرکت سیال نیرو صنعت برای فروش ماشین مخصوص ماشین کاری و تفاهم ناهه با شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو) برای فروش پمپ هیدرولیک و فرمان برقی شد.
تفاهمنامه این شرکت دانش بنیان با شرکت سیال نیرو صنعت منجر به عقد قرارداد شده است و تفاهم نامه با شرکت ساپکو هم در مراحل ارزیابی قرار دارد.


منبع:

1400/08/16
13:09:10
5.0 / 5
516
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد