نکسترو

۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی بانوان از بنیاد احسان مشاوره می گیرند

۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی بانوان از بنیاد احسان مشاوره می گیرند

نکسترو: مسئول قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان ستاد اظهار داشت: 2 هزار و 500 گروه خیریه، جهادی و فعال اجتماعی برای کارآفرینی و توان افزایی بانوان مناطق محروم و کم برخوردار شناسایی شده و خدمات مشاوره،  آموزشی و حمایتی از این بنیاد دریافت می کنند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، فضه سادات حسینی عصر چهارشنبه در سمینار «توانمندسازی بانوان محروم» در باغ لارک ستاد اجرائی فرمان امام؛ هدف از برگزاری این سمینار را رسیدن به یک الگوی ملی بمنظور تقویت و گسترش جایگاه بانوان به ویژه بانوان کارآفرین و کم برخوردار در مناطق محروم برای کارهای اجتماعی و شناسایی موانع موجود و انتقال مشکلات به مسئولان مربوطه ذکر کرد.
وی در این سمینار که با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون توانمندسازی بانوان مجلس شورای اسلامی و بانوان کارآفرین برگزار شد، اشاره کرد: رفع مشکلات زنان و به ویژه زنان کم برخوردار که با انواع مشکلات اقتصادی درگیر هستند و شبکه سازی بانوان جهادگر، کارآفرین و فعال اجتماعی اهداف مهم برگزاری این سمینار است.
مسئول قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام(ره) با اعلان اینکه این سمینار با تلاش قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان تشکیل شده است اظهار داشت: گروه های مختلف حوزه توانمندسازی بانوان همچون بانوان کارافرین موفق، زنان خودسرپرست، گروه های جهادی و خیریه ها راهکارهای خودرا برای افراد سیاست گذار در این عرصه تشریح کردند.
حسینی در ادامه ارائه مشکلات حوزه بانوان، آشنایی با الگوهای مختلف کسب وکار برای بانوان محروم، انتقال تجربه بین گروه های توانمندسازی حوزه کسب وکار، انعقاد تفاهم نامه و همکاری با گروه های برتر و بررسی موانع حوزه کسب وکار توانمندسازی بانوان محروم و خلاهای قانونی موجود را همچون بخش های مختلف این سمینار برشمرد.
حسینی درباب حمایت های بنیاد احسان از گروه های ارائه دهنده نیز اظهار داشت: بنیاد احسان حمایت ویژه ای از گروه هایی که در این سمینار شرکت کرده اند در جهت اجرای الگوهای توانمندسازی خود، انجام می دهد.
در این سمینار ۶ بانوی کارآفرین بعنوان الگوی موفق از استانها طرح های کارآفرینی خودرا ارائه و چالش ها و مشکلات پیش رو را تشریح کردند.

1400/06/20
21:04:53
5.0 / 5
1089
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد