نکسترو
از سوی مركز پژوهش های مجلس صورت گرفت

سفارش سه پروژه تحقیقاتی به رصدخانه اجتماعی کووید 19

سفارش سه پروژه تحقیقاتی به رصدخانه اجتماعی کووید 19

رییس رصدخانه اجتماعی کووید 19 در نشستی با اعضای دبیرخانه این رصدخانه، از سفارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای اجرای سه پروژه تحقیقاتی آگاهی داد.



به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا خانکه با اشاره به جلسه ای که بتازگی با مسئولان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی داشته، اظهار داشت: این مرکز، سه مطالعه را به رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹ سفارش داده است و مقرر شده تا برآورد هزینه ای در این مورد صورت گیرد و درصورت امکان، حجمی از مطالعات رصدخانه مورد حمایت مالی مرکز پژوهش های مجلس قرار بگیرد.

وی سپس، از اعضای دبیرخانه رصدخانه خواست تا گزارش عملکرد خود و برنامه های مربوط به شهریورماه را اعلام کنند که «تهیه و انتشار پیام ها، برنامه ریزی برای برگزاری دو هفته یکبار وبینارهای کارگروه های مختلف رصدخانه، صدور گواهی نامه های الکترونیکی برای شرکت کنندگان وبینارهای قبلی، توجه جدی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و عدم استفاده از برخی مواد گیاهی و یا مخدرها برای درمان کرونا و اطلاع رسانی درست این مساله ها در بین مردم، تاکید بر مشکلات و خصوصاً تبعات اقتصادی ناشی از بیماری و اعمال محدودیت های اجتماعی که با طولانی شدن پاندمی افزایش می یابد» همچون موارد مطرح شده بود.

همچنین، نتایج مطالعات انجام شده روی ویروس جهش یافته جدید و پیش بینی های جهانی از میزان شیوع در ماه های آتی نیز به اطلاع اعضای دبیرخانه رسید.

در ادامه، روند اجرای مراحل پایانی فاز دوم پروژه واکسن اعلام گردید که بر طبق پیش بینی انجام شده، تا اواسط شهریورماه، اطلاعات کامل برای نتیجه گیری از مطالعه فاز دوم واکسن آماده خواهد شد.

بنابر اعلام وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ مشکلات مالی و غیرمالی موجود در اجرای مطالعات مورد تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادهایی نیز در این خصوص مطرح و تصمیم گیری نهایی انجام شد.




1400/06/03
15:27:12
5.0 / 5
1093
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد