نکسترو
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

فناوری، بودجه وتوزیع مسئولیت، راه حل دنیا برای آموزش عمومی در دوره کرونا

فناوری، بودجه وتوزیع مسئولیت، راه حل دنیا برای آموزش عمومی در دوره کرونا

به گزارش نکسترو عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار داشت: استفاده بهتر از فناوری، آموزش ترکیبی، تغییر بودجه آموزش و پرورش و توزیع مسئولیت های تصمیم گیری، راهکارهای مقابله با کرونا در آموزش عمومی دنیا بوده است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، بهنام بهراد در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه باهنر در میزگردی با موضوع «دستاوردهای نظام های آموزش و پرورش در برخورد با کرونا»، گفت: بر طبق پیمایش ویژه بین المللی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، یونسکو، یونیسیف و بانک جهانی در حوزه کووید ۱۹، تعدادی از مدارس در دوره های مختلف تحصیلی در بیشتر کشورهای دنیا، در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، کاملا تعطیل و برخی مدارس نیز نیمه تعطیل بوده اند.
وی اضافه کرد: بر طبق این پژوهش، تعداد روزهای تعطیلی کامل مدارس، بین ۲۰ تا ۱۷۵ روز در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بوده است.
بهراد درباب پاندمی کرونا و تغییر و تعدیل تقویم آموزشی و برنامه درسی، اظهار داشت: این پژوهش نشان می دهد، کمتر از ۲۰ درصد در تقویم آموزشی و برنامه های درسی در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ انجام شده است.
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: استفاده از پلت فرم های برخط، موبایل، تلویزیون، بسته های آموزشی ارسالی به منازل، رادیو و سایر روش های یادگیری ازراه دور همچون تغییرات و تحولاتی بود که در نحوه ارائه آموزش ها در دوران کرونائی صورت گرفت.
بهراد اشاره کرد: برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل، هر یک ازکشورها تدابیری معطوف به جمعیت های در معرض بازماندگی از آموزش های ازراه دور، به کار گرفتند.
وی افزود: اقدامات جلوگیری از بازماندگی تحصیلی، اقدام در جهت واکسیناسیون، رفع شکاف های یادگیری، کوشش برای بازگشایی مدارس و اتخاذ تدابیر برای پشتیبانی از دانش آموزان لطمه پذیر، همچون کارهایی بوده است که در دوران کرونا در کشورهای مختلف صورت گرفته است.
بهراد با مقایسه نرخ فارغ التحصیلی دوران کرونا با پیش از آن، اظهار نمود: در ارزشیابی و امتحانات پایانی نیز تغییراتی به وجود آمده است و اقداماتی برای سنجش میزان افت یادگیری انجام شده است.
وی اضافه کرد: خیلی از کشورها در این دوران تعاملات بین مدرسه و خانواده ها را تقویت و توسعه داده اند و به تشویق این کار پرداخته اند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اشاره کرد: پشتیبانی از معلمان در گذار به یادگیری ازراه دور و همین طور پشتیبانی از یادگیری حرفه ای معلمان برای آماده سازی آنها و استفاده بهتر از فناوری و تدریس و آموزش ترکیبی، همچون مواردی است که در این پژوهش بین المللی به آن اشاره شده است.
وی اظهار داشت: تغییر در بودجه آموزش و پرورش و توزیع مسئولیت های تصمیم گیری همچون مواردی است که کشورهای مختلف در دوران کرونا به آن اهتمام داشته اند.



منبع:

1400/05/08
23:53:03
5.0 / 5
213
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد