نکسترو
در همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته مطرح شد:

۱۷۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در كشور فعال است

۱۷۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در كشور فعال است

مدیر طرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره اعلام نمود: برمبنای آمارهای موجود بیش از 175 مزرعه فعال در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در 21 استان کشور فعالیت دارند


ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور فعالان دانش بنیانی و نمایندگانی از صنایع مرتبط انجام شد تا چالش ها ارائه و روش های فناورانه پاسخ گویی به آنها ارائه شود.
مدیرطرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره درباره برگزاری این رویداد، اظهار داشت: این همایش با محورهای «بررسی وضعیت تولید ماهیان خاوریاری در ایران و جهان»، «صادرات، بازارهای هدف و چالش ها»، «مدیریت بهداشت، بیماری و تغذیه»، «استانداردسازی در صنعت خاویار» و غیره انجام شد.
محمود شایسته اضافه کرد: برای برگزاری این رویداد، سازمان های شیلات، دامپزشکی، موسسه علوم تحقیقات شیلاتی، کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آبزیان نیز مشارکت داشتند.
مدیر طرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره همین طور اظهار داشت: یکی از برنامه های جنبی این رویداد برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها و نیازهای فناورانه این حوزه بود که آخرین محصولات را به معرض نمایش گذاشته بود.
شایسته افزود: برمبنای آمارهای موجود بیش از ۱۷۵ مزرعه فعال در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور فعالیت دارند که با توسعه پرورش ماهیان خاویاری و توسعه صادرات می توانیم تولید این محصول را در استانهای کشور افزایش دهیم.
وی با اشاره به این که در سالهای اخیر در بعضی نقاط کشور، پرورش ماهیان خاویاری در قفس دریا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: این کار کمک بزرگی برای ارتقای تغذیه جامعه و غنی سازی سفره های مردم خواهد داشت.
شایسته اضافه کرد: شبکه سازی، هوشمندسازی، رهگیری این محصول راهبردی با گرید بندی و مدیریت زنجیره تامین می تواند ایران را به جایگاه ویژه خود در صادرات خاویار برساند و ماهی خاویاری می تواند یکی از نمادهای ملی ایران باشد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه محصول سالم(طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی منجر به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم تشکیل شد.
این شبکه با مشارکت شرکتها و گروه های کنشگر و موثر بر زنجیره تامین محصولات سالم بطور داوطلبانه تشکیل شد که هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت های شبکه ایفا خواهدنمود.


1400/04/31
14:15:18
5.0 / 5
1052
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد