نکسترو

دستگاه بازیافت از مركز  كار مشترك ایران و ژاپن رونمایی گردید

دستگاه بازیافت از مركز  كار مشترك ایران و ژاپن رونمایی گردید

دستگاه های ˮبازیافت در مبداˮ (آر. وی. ام) ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی که با همکاری و تامین اعتبار ژاپن و با همکاری ایران بصورت مشترک تولید شده است، رونمایی گردید.


به گزارش نکسترو به نقل از ایرنا از شهرداری تهران، پیروز حناچی، روز سه شنبه در آیین همکاری سه جانبه شهرداری تهران، یو. ان. دی. پی (سازمان برنامه توسعه وابسته به سازمان ملل متحد) و ژاپن در پروژه مدیریت پسماند شهر تهران و رونمایی از دستگاه های آر. وی. ام (بازیافت در مبدا) به مناسبت روز بدون پلاستیک، گفت: بخش عمده ای از مشکلات کلان شهرها مانند آلودگی هوا، ترافیک، پسماند، تامین آب سالم و حمل و نقل مشترک است.
وی با اعلان اینکه پایتخت کشورمان در رده ۱۶ کلانشهر بزرگ جهان قرار دارد، گفت: سعی کردیم مشکلات تهران در زمینه های زیست محیطی را با اقدامات مختلف و استفاده از تجربیات جهانی حل نماییم.
حناچی با اعلان اینکه همه گیری کرونا وضعیت خاصی را به مردم جهان تحمیل کرده و تجربیات تازه ای را باعث شده است، افزود: بعد از کادر درمان و بهداشت، مدیریت شهری بیشترین درگیری را با مسأله کرونا دارد و مباحثی مانند مدیریت فضای شهری، پشتیبانی از کادر درمان، آرامستان ها و موضوع حمل و نقل از نمونه های آن هستند.
وی با اعلان اینکه با بیشتر پایتخت ها و کلانشهر های جهان درحال مذاکره و انتقال تجربیات هستیم، افزود: یکی از اشکالات و تجربیات کرونا، افزایش پسماند های عفونی است و در تهران نیز جمع آوری و امحا آن از طرق بهداشتی در حال انجام می باشد.
حناچی سابقه همکاری شهرداری و ژاپن را بیش از ۲ دهه خواند و اضافه کرد: نخستین همکاری بیش از ۲۰ سال پیش و در زمان زلزله کوبه ژاپن صورت گرفت و تهران امروز آمادگی بیشتری برای زلزله دارد.
وی افزود: تهیه بیش از ۷۰ پد بالگرد، ۱۰۰ مرکز مدیریت بحران با تمامی امکانات در نقاط مختلف تهران و مقاوم سازی زیر ساخت ها و مکانهای لطمه پذیر احتمالی از اقدامات این مطالعه بود.
شهردار تهران افزود: ساماندهی رود دره ها خصوصاً رود دره فرحزاد و همکاریهای مشترک در طرح کاهش پسماند که قسمتی از آن امروز رونمایی می شود از دیگر مطالبی است که در آن از تجربیات و همکاریهای بین المللی استفاده می شود.
حناچی با اشاره به استفاده از تجربه ژاپن در ۲ موضوع پسماند و نوسازی بافت های فرسوده اظهار داشت: این ۲ تجربه می تواند زمینه ساز ادامه همکاریهای بعدی ما باشد و از شروع این دوره از مدیریت شهری با تفکیک پسماند از مبدا و استفاده از ایستگاه های میانی بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن پسماند دیگر دفع نمی شوند و همین طور بخش زیادی از باقی پسماندها تبدیل به برق می شود.
وی با تاکید بر بحث آموزش و محوری خواندن آن، اضافه کرد: طرح جامع پسماند به تصویب رسیده و نقشه راه ما در آینده است و باید به این مساله تاکید شود که ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا توسط دولت ژاپن به ایران اختصاص داده شده که باید این نوع دوستی را در وضعیت کرونائی قدر نهیم.
دستگاه آر. وی. ام، تولید مشترک ژاپن و ایران
شهردار تهران اظهار داشت: دستگاه های آر. وی. ام که ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی است با همکاری و تامین اعتبار دولت ژاپن و با همکاری ایران بصورت کار مشترک صورت گرفته است.
پیروز حناچی در همین مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از پلاستیک و امحاء پلاستیک یکی از اشکالات همه کشور های جهان است و بطور طرع استفاده کمتر از مواد و لوزام پلاستیکی و انتصاب راه حل های امحاء پلاستیک در دستور کار شهرداری تهران و همه شهرهای جهان است.
وی افزود: دستگاه های آر. وی. ام که ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی است با همکاری و تامین اعتبار دولت ژاپن و با همکاری ایران بصورت کار مشترک صورت گرفته است.
شهردار تهران اشاره کرد: هدف این است که بتوانیم پلاستیک های تولید شده و شیشه های پلاستیکی که در کشور ایران به میزان بالایی استفاده می شود و ممنوعیت کمتری جهت استفاده نکردن از آن وجود دارد، بصورت مجدد بازیافت نماییم.
حناچی بیان کرد: شهرداری تهران کارهای خوبی را در حوزه پسماند آعاز کرده است که همچون آنها می توان به طرح جامع پاکبان که به تصویب رسید و ایستگاه های گلماند که برابر با وزن پسماندهای شهری به شهروندان خدمات ارائه می دهند، اشاره نمود.
وی اضافه کرد: آموزش به شهروندان برای تفکیک پسماند از مبدا و همچنین طرح کاهش پسماند (طرح کاپ) که طی آن پروسه حمل کمتر پسماند و دفع آن فراهم می شود، از برنامه های انجام شده در شهرداری تهران است.


1400/04/23
19:03:33
5.0 / 5
1046
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد