نکسترو

آمادگی ایران برای برگزاری كارگاه های پژوهشی مجازی با اتریش

آمادگی ایران برای برگزاری كارگاه های پژوهشی مجازی با اتریش

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم از آمادگی ایران برای برگزاری کارگاه های پژوهشی مجازی با اتریش اطلاع داد و اظهار داشت: آماده برگزاری این کارگاه بعنوان بستری برای تبادل اطلاعات و ارتباط بین متخصصان ایرانی و اتریشی تا پیش از آخر سال ۲۰۲۲ هستیم.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی در سومین نشست کارگروه همکاریهای آکادمیک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدرال اتریش اظهار داشت: سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان بر مبنای نقشه راه همکاریهای دو کشور، متناسب با راهبردهای توسعه علوم و پژوهش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ادامه همکاریهای پژوهشی با کشور اتریش به روشی پویا و آینده نگر تبیین می شود.
وی ادامه داد: با حضور آقای دکتر کالیچه، مدیرکل اجرایی آژانس بین المللی آموزش و بین المللی سازی فدرال اتریش (OeAD) در این نشست؛ ۱۷ پروژه پژوهشی مشترک که توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در چارچوب برنامه IMPULSE ایران و اتریش از سال ۲۰۱۶ تا کنون درحال اجراست، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی افزود: در نشست تخصصی تجاری سازی و انتقال دانش که بعنوان یکی از محورهای کلیدی و مهم ترین ابعاد همکاریهای مشترک بین دو کشور در نشست کارگروه مطرح گردیده است، موقعیت های جدید همکاری در حوزه های پژوهشی، بر ایجاد فرصت های جدید همکاری شرکتهای صنعتی، تجاری و فناور، شرکت ها و صنایع دانش بنیان با همتایان اتریشی به ویژه، فعالیت اقتصادی این شرکت ها مراکز رشد و فناوری، شرکتهای نوپا، مورد بررسی قرار گرفته است.
سالار آملی خاطرنشان کرد: آمادگی کشورمان در مورد برگزاری یک کارگاه مجازی در زمینه تجاری سازی پژوهش و انتقال دانش بعنوان بستری برای تبادل اطلاعات و ارتباط بین متخصصان ایرانی و اتریشی تا پیش از آخر سال ۲۰۲۲ به طرف اتریشی اعلام گردید.
رئیس مرکز همکاریهای بین المللی وزارت علوم اضافه کرد: در این جلسه دو تن از پژوهشگران موفق طرح های پژوهشی دو کشور از دانشگاه اینسبروگ با موضوع: مطالعه عملکرد کاتالیزورهای پروسکایت در کاهش همزمان NO، CO و VOC - رویکرد کاتالیزور اگزوز " و پژوهشگاه دانش های بنیادی با مبحث جنبه های کوانتمی فیزیک سیاه چاله ها، گزارشی از وضعیت همکاری و اجرای پروژه های خود عرضه دادند.
وی افزود: همچنین، گزارشی از شیوه ها و فرآیندهایی که در اجرای برنامه موفق همکاریهای پژوهشی IMPULSE از جانب دو کشور به کار گرفته شده است، توسط نمایندگان ایرانی و اتریشی شرکت کننده در نشست عرضه شد تا بر همین اساس، تداوم و اجرای مرحله آتی همکاریهای پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح مدیریت و اجرای آن در همکاریهای بین المللی پژوهشی از جانب ایران و اتریش ترسیم شود.
سالارآملی اضافه کرد: بر مبنای برنامه جدید همکاری مشترک ایران و اتریش: IMPULSE Iran-Austria که از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و آژانس بین المللی اتریش در زمینه همکاری ها برای آموزش و پژوهش (OeAD)، زمینه همکاریهای مشترک پژوهشی بین دو کشور و آغاز انجام پروژه های مشترک، تعیین شد. IMPULSE سندی است که بر مبنای آن، علاقه مندی و تمایل مشترک و متقابل دو کشور، در زمینه بهبود تبادل دانش در سطح بین المللی و تقویت وجه بین المللی موسسات تحقیقاتی همکار ایران و اتریش برای انجام پژوهش های مشترک و تشویق فعالیتهای مشترک تحقیقاتی؛ همکاری مستقیم میان دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی دو کشور با تأمین اعتبارات از جانب دو کشور، برنامه ریزی شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، او همینطور اظهار داشت: در چارچوب این برنامه پژوهشی مشترک، فراخوان پشتیبانی از پروژه های مشترک تحقیقاتی بین دو کشور، در قالب برنامه نقشه راه همکاری ایران و اتریش، با تعیین اولویت های مشخص شده در هشت زمینه پژوهشی منتشر گردید که بعد از دریافت طرح های پژوهشی محققان دو کشور، به صورت همزمان ارزیابی، بررسی و در طول سفر هیات اعزامی از جانب کشورمان در وین ۱۷ پروژه مشترک در کمیته انتخاب با حضور هیات عالی رتبه ایرانی و با مسئولیت دکتر هاینزفیشر، رئیس جمهور سابق جمهوری اتریش در وین، به تصویب رسید.



1400/03/07
23:47:11
5.0 / 5
1189
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد