نکسترو

اسپیس ایكس ۵۲ ماهواره استارلینك دیگر پرتاب كرد

اسپیس ایكس ۵۲ ماهواره استارلینك دیگر پرتاب كرد

شرکت فضایی اسپیس ایکس 52 ماهواره استارلینک را به همراه ۲ ماهواره دیگر در مدار زمین قرار داد.


به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنی tass، در این پرتاب موشک فضایی «فالکون ۹» شرکت فضایی اسپیس ایکس به غیر از ۵۲ ماهواره استارلینک حامل ۲ ماهواره شرکت های فضایی Tyvak و Capella بود.
این موشک ساعت ۱۸ و ۵۶ دقیقه پس از ظهر شنبه به وقت محلی از پایگاه فضایی کندی پرتاب شد.
مرحله اول این موشک قبل از این در هفت پرتاب مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت فضایی اسپیس ایکس می خواهد آنرا بار دیگر به زمین بازگرداند.
شبکه استارلینک به دنبال فراهم کردن دسترسی به اینترنت بوسیله تعداد زیادی ماهواره کوچک با وزن کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم است.
طبق برآورد شرکت فضایی اسپیس ایکس پرتاب در مجموع ۱۱ هزار ماهواره استارلینک حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. نخستین مجموعه این ماهواره ها که شامل ۶۰ ماهواره استارلینک بود در سال ۲۰۱۹ در مدار زمین قرار گرفت.
اسپیس ایکس همچون چند شرکتی است که به دنبال پوشش اینترنت جدید، سریع و با پهنای باند جهانی است که می تواند توسط کشتی های مستقر در دریا، ساکنان روستاهای دورافتاده و به احتمال زیاد در کامیون ها و وسایل نقلیه بزرگ تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
سیوا بهاراداوج مهندس عملیات اسپیس ایکس اظهار داشت: تا به امروز، بیش از نیم میلیون نفر برای دستیابی به سرویس اینترنت استارلینک سفارش داده اند. اسپیس ایکس در حال آزمایش این سرویس با مشتریانی در آمریکای شمالی و انگلیس است؛ هزینه سخت افزاری این سرویس ۴۹۹ دلار و هزینه ماهانه آن ۹۹ دلار است.
در نهایت این شرکت می خواهد ۱۲ هزار ماهواره اما با نرخ جایگزینی بالا پرتاب کند؛ چونکه طول عمر هر ماهواره تنها چند سال است. سرویس اینترنت استارلینک در مناطق شمالی آمریکا، کانادا و انگلیس موجود است، اما این خدمات رسانی در حال حرکت به سمت جنوب است.
وب سایت استارلینک بتازگی اعلام نمود که این سرویس برای مثال در تعداد کمی از مشترکین جدید در فلوریدا مرکزی دردسترس است. این سرویس هم اکنون سرعت بارگیری در حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه را فراهم می آورد.
کمیسیون ارتباطات فدرال، ۲۵ مگابیت در ثانیه یا بالاتر را بعنوان سرویس اینترنت «پرسرعت» تعریف می کند.


1400/02/28
14:02:33
5.0 / 5
1190
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد