پایداری ایرانسل در صیانت از آخرین بازماندگان یوز ایرانی
نکسترو: هم زمان با ۹ شهریورماه روز ملی یوزپلنگ ایرانی، ایرانسل کمپین پیامک های هشدار برای محافظت از یوز ایرانی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
به گزارش نکسترو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در قالب مسئولیت اجتماعی و تعهد به محافظت از محیط زیست، امسال نیز بمناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی (۹ شهریورماه)، طرح ارسال پیامک های هشدار به خودرو های عبوری از جاده میامی–عباس آباد در استان سمنان را به مدت یک سال تمدید کرد. ایرانسل از شهریور ۱۴۰۱، در بازه های زمانی مختلف، با ارسال پیامک های هشدار به رانندگان عبوری از این جاده، از آنان خواسته است که با احتیاط بیشتری در این راه عبور کنند تا از بروز تصادف با این گونه باارزش و درحال انقراض جلوگیری شود. با توجه به این که برمبنای جمعیت شناسایی شده در آخرین گزارش ها و مشاهدات کارشناسان، ۲۶ قلاده یوزپلنگ آسیایی در دنیا باقیمانده و ایران آخرین زیستگاه این گونه کمیاب است، ایرانسل قصد دارد بازهم با ادامه این اقدام مؤثر و همکاری نهادهای مرتبط، نقش خودرا در محافظت از یوزپلنگ ایرانی ایفا کند. برمبنای آمار پخش شده، بنابراین اجرای این طرح و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، انجمن یوزپلنگ ایرانی، مؤسسه میراث کهن گلونی و سایر گروههای محیط زیستی، خوشبختانه در سال ۱۴۰۳، آمار تصادف یوزپلنگ آسیایی در این جاده به صفر رسید. موضوعی که اتفاق بسیار مهمی در تلاشهای زیست محیطی کشور شمرده می شود. ایرانسل، اولین ارایه کننده 5G و پیشرو در پایین آوردن شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیت زدایی ارتباطی در مناطق کم برخوردار، با اجرای طرح های زیست محیطی همچون کمپین پیامک های هشدار برای محافظت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا محافظت از محیط زیست، دنبال می کند. ایرانسل با رویکرد پایداری کسب وکار و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتی، اقدامات گسترده ای را در عرصه های آموزشی، اجتماعی و زیست محیطی اجرا کرده است. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای پیشرفت کیفیت آموزشی کودکان، مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی و بازسازی مدارس، مدیریت انتشار کربن و پروژه های جبران و کاهش کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه های خورشیدی در مدارس، همچون این اقدامات است. همچنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بسته های اینترنت رایگان به اقشار مختلف، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم نمود. راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، اعطای بورسیه های تحصیلی و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا از دیگر برنامه هایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی و در امتداد بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است. ایرانسل همین طور در چهار سال گذشته، برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب وکار» خودرا بصورت متوالی منتشر نموده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب وکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت فاکتورهای پایداری کسب وکار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این فاکتورها در موضوع «کسب وکار مسئولانه» محسوب می شود.
منبع: نكسترو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب