رگولاتوری حمل و نقل هوشمند طبق قانون در صلاحیت شهرداری نیست
نکسترو: بگفته معاون وزیر ارتباطات، رگولاتوری حوزه پلت فرم های هوشمند حمل و نقل، طبق قانون در صلاحیت شهرداری نیست و تنها مرجع قانونی برای اعطای مجوز سکوهای هوشمند، وزارت ارتباطات است.
به گزارش نکسترو به نقل از مهر، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران بتازگی اظهار کرده بود در تاکسی های برخط که زیر نظر شهرداری و سازمان تاکسیرانی فعالیت می نمایند، امنیت و شناسایی رانندگان برقرار است، اما سایر پلت فرم هایی که بدون مجوز قانونی فعالیت دارند، به نظر من غیرقانونی هستند، حتی اگر نام شان را نبرم.
در همین راستا احسان چیت ساز، معاون سیاست گذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات، در پست هایی در شبکه اجتماعی ایکس به اظهارات رییس شورای شهر تهران واکنش نشان داده است.
وی در مجموعه پست هایی در این پلت فرم نوشت: رگولاتوری حوزه پلت فرم های هوشمند حمل و نقل، طبق قانون، در صلاحیت شهرداری نیست. طبق بند ح ماده ۶۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت، تنها مرجع قانونی برای اعطای مجوز سکوهای هوشمند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سایر نهادها نمی توانند قانون را دور بزنند.
چیت ساز اشاره کرد: در بند «ح» ماده ۶۶ صراحتاً آمده: «مسئولیت صدور پروانه کلیه خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و سکوهای پیامرسان بر عهده وزارت ارتباطات است.» عبارت سکوهای هوشمند شامل پلت فرم های تاکسی اینترنتی نیز می شود.
معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: تجربه نشان داده است که انحصار چه در دست دولتی-عمومی، چه بخش خصوصی، همیشه به زیان مردم تمام می شود. ما مخالف هر گونه انحصار در عرصه پلت فرم ها هستیم. تنظیم گری باید شفاف، تخصصی و رقابت محور باشد؛ نه سلیقه ای!
وی اشاره کرد: شهرداری تهران حق دارد اپلیکیشن طراحی کند و خدمات عرضه نماید، اما حق ندارد نقش تنظیم گر بازی کند! ما از شفاف سازی، رقابت سالم و خدمات شهری هوشمند حمایت می نماییم. مردم شایسته خدماتی یکپارچه، امن و بدون تبعیض در سکوهای خدمات هوشمند هستند.
منبع: نكسترو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب