نکسترو
رییس مركز راهبردی فناوری های همگرا:

انتخاب ها وتصمیمات درست نسل جوان آینده روشن کشور را رقم خواهد زد

انتخاب ها وتصمیمات درست نسل جوان آینده روشن کشور را رقم خواهد زد

نکسترو: رییس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اهمیت خودشناسی در انتخاب و تصمیم گیری خوب و دقیق، آینده روشن کشور را منوط به انتخاب ها و تصمیمات آگاهانه و صادقانه نسل جوان دانست.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، شقایق حق جو در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی آینده روشن در بخش دختران با اشاره به عنوان این رویداد، اشاره کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، با ارزش ترین سرمایه مملکت شما جوانانی هستید که بنا دارید استعدادهای بالقوه خودرا در راه آرمان های متعالی، بالفعل کنید؛ بدین سبب آینده کشور حاصل تصمیمات آگاهانه و صادقانه شماست که اتفاقات خوب و روشنی را رقم می زند.
ایشان سپس به دانشجویان تصریح کرد: اوایل دوران دانشجویی در حقیقت اولین گام ها برای بزرگ شدن است که در عین مزایا و شیرینی ها، دردناک هم هست چونکه دیگر مسئولیت آن چه می شوید بر عهده خودتان است و در معرض انتخاب ها و تصمیم های زیادی قرار می گیرید.
لازمه انتخاب خوب، شناخت خوب است
حق جو با اعلان اینکه لازمه انتخاب خوب، شناخت خوب از خود و لازمه شناخت خود، برنامه داشتن و صرف زمان برای خود است، اشاره کرد: زندگی بزرگسالی پر از فرصت های پرزرق و برق است که توجه شما را جلب و حواستان را پرت می کند، به همین خاطر باید در شب برای خود فرصتی برای خلوت، تامل و بازیابی اختصاص دهید و ببینید آیا هنوز در همان مسیری که می خواهید قرار دارید.
رئیس مرکز راهبردی فناوری های همگرا با اشاره به آیه شریفه «خلق الانسان من علق»، یکی از معانی «علق» را علقه و علاقه ذکر و اشاره کرد: انسان برای گم نشدن در راه زندگی، به دلبستگی محکم و قابل اعتنا نیاز دارد که به عنوان تجربه ای شخصی در زندگی خودم باید بگویم وقتی همسن شما بودم با یک سفرمشهدمقدس، این دلبستگی ام را در وجود مبارک امام رضا(ع) یافتم و از آن زمان تا حالا بدون توسل و استمداد از ایشان هیچ تصمیمی در زندگی نگرفته ام.
وی همین طور اظهار داشت: یکی از تحلیل های نظاره گران خارجی نسبت به جامعه نخبگان ایران این است که شاگرداول های ایران، در مهارت های سخت (hard skill) سطح خوبی دارند، اما در مهارت های نرم و جانبی (soft skill) ضعیف هستند؛ بدین سبب اهتمام کنید از همین حالا با تجربه ورزی، سفر رفتن، کار تیمی و کارهای فوق برنامه، این بخش از مهارت های خودرا نیز تقویت کنید.
رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به این که عادات ما سبک زندگی مان را شکل می دهند، به نودانشجویان پیشنهاد کرد: اگر می خواهید انسان فوق العاده ای شوید، از حالا برای رفتارها و عادات مناسب برنامه ریزی کنید تا اصیل، باصداقت و سختکوش باشید. همین طور از اهمیت دوست و همنشین غافل نباشید و بهترین ها را انتخاب کنید.
به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دومین رویداد ملی «آینده روشن» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با حضور بیش از هزار نفر از رتبه های برتر آزمون سراسری از ۲۶ بهمن تا پنج اسفندماه در مشهد مقدس درحال برگزاری است.



1401/12/01
12:09:27
5.0 / 5
366
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد