نکسترو
مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد

تصویب ۱۹ طرح تحقیقاتی با اولویت حل مشکلات خوزستان

تصویب ۱۹ طرح تحقیقاتی با اولویت حل مشکلات خوزستان

به گزارش نکسترو، خوزستان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از تصویب ۱۹ طرح تحقیقاتی در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان اطلاع داد.



قاسم سواری سنگوری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، در ابتدا با عنایت به سیاستگذاری های وزارت علوم، اولویت های پژوهشی استان خوزستان مشخص می شود. این اولویت ها در بخش آب، محیط زیست، کشاورزی، بهداشت، مدیریت و اقتصاد، حقوق و منابع انسانی و مسائل دفاعی هستند.

وی اضافه کرد: به صورت کلی، ۱۳ اولویت توسط شورا مصوب شد که بر اساس آن مسائل اصلی تعیین می شود. سال جاری هم بر مبنای سیاست های شورای برنامه ریزی قرار شد در تمام اولویت هایی که در شورای عتف مشخص شده است، تحقیقات لازم برای انجام طرح ها توسط دستگاههای اجرایی آغاز شود.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار داشت: بر مبنای قانون، یک درصد از اعتبارات بودجه دستگاههای استانی در بخش پژوهش هزینه می شوند. در استان خوزستان ۲۴ دستگاه اجرایی دولتی داریم به اضافه سازمان جهاد دانشگاهی که در قانون مشخص شده که می تواند از بودجه استانی در بخش پژوهش استفاده نماید.

سواری سنگوری با اشاره به اینکه ۹۴ عنوان شامل مسائل و مشکلات دستگاههای اجرایی مشخص شده اند، افزود: بر مبنای داوری های انجام شده از ۹۴ عنوان و مسئله پژوهشی به ۱۹ عنوان رسیدیم که در کارگروه تصویب شدند و با تاکید استاندار فضایی برای دستگاه هایی که بودجه ملی دارند هم در نظر گرفته شد و قرار شد از این بعد این دستگاه ها هم در رسیدگی به اولویت ها و مشکلات استان خوزستان مشارکت داشت باشند.

وی اظهار داشت: این ۱۹ عنوان در هفت اولویت تعیین شده اند و از روز شنبه (۲۳ مهرماه) به مدت یک هفته فراخوانی در سایت سازمان مدیریت و برنامه و رسانه های استان اعلام می شود تا پژوهشگران پروپوزال های مرتبط را برای این ۱۹ عنوان ارسال نمایند تا مراحل داوری را بگذرانند.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه اولویت استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاه های خوزستان است، اضافه کرد: در پروژه های پژوهشی، سیاست و اولویت استفاده از نیروهای محقق و پژوهشگر استانی است مگر این که تخصص خاصی را در استان خوزستان نداشته باشیم.

سواری سنگوری در انتها خاطرنشان کرد: بعد از انجام تحقیقات و مشخص شدن نتایج در کاربرد و عمل، اثربخشی آن مشخص خواهد شد و امیدواریم بتوانیم گزارش جامعی از میزان و نحوه اثربخشی تحقیقات در تصمیم گیری های استان خوزستان داشته باشیم.





منبع:

1401/07/24
14:13:19
5.0 / 5
540
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد