نکسترو

لزوم بازنگری بخشنامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی

لزوم بازنگری بخشنامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی

در نشست بررسی بخشنامه ارتقای اعضای هیئت علمی که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی برگزار شد، پیشنهادات درباب اهمیت بازنگری بخشنامه ارتقا مورد بررسی قرار گرفت.



به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، دکتر سعید مهرزادی، مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضران در نشست بر اهمیت بازنگری بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها اصرار کرد و اظهار داشت: فاکتورهای جذب عضو هیات علمی باید با اهداف کلان کشور، دانشگاه ها و سیاست های وزارت بهداشت همخوانی داشته باشد.

در ادامه دبیران ۱۰ کلان منطقه آمایشی به بررسی مفاد بخشنامه پرداختند و پیشنهادات و نظرات خودرا ارائه کردند.

دکتر معمارپور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: بخش فناوری در بخشنامه پیشین کم رنگ دیده شده و باید در این حوزه با پیگیری وزارت بهداشت تجدید نظر صورت پذیرد.

دکتر شهابی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز با طرح این سوال که از بروزرسانی و تغییر در بخشنامه ارتقا به دنبال چه اهدافی هستیم، اظهار داشت: باید بررسی نماییم که می خواهیم تحقیقات را کیفی نماییم یا جایگاه فناوری را ارتقا بدهیم یا هدف توجه به بهداشت یا درمان است؟!

وی در ادامه پیشنهاد اضافه کردن بند جدید با موضوع خدمات، کارآفرینی و فناوری/ توسعه ای را بیان کرد و اظهار داشت: در بخش فناوری باید به ثبت اختراع، تولید محصول، خدمات سیستم سلامت و غیره پرداخته شود.

دکتر ملک پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز بر یکسان بودن اغلب شاخص ها در وزارت بهداشت و علوم اصرار کرد.

دکتر منصور سیاوش دستجردی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: باید در بخشنامه نکات تشویقی لحاظ شود، برای اینکه برای تعیین مسیر آینده دانشگاه ها سرنوشت ساز است.

دکتر فتوحی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار نمود: ماموریت های سپرده شده به اعضای هیات علمی پژوهشی تنها در سطح کشوری در نظر گرفته شده است، در حالیکه در دانشگاه ها به سفارش ریاست یا معاونین ماموریت هایی به اعضای هیات علمی و پژوهشی سپرده می شود و باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

دکتر بیرودیان، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی خاطرنشان کرد: با قرار دادن فناوری در بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی، فشارها از نگارش مقاله توسط اعضای هیات علمی برداشته می شود و سبب کاهش تخلفات پژوهشی خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در آخر نشست دکتر علیزاده مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، اظهار نمود: نظرات و پیشنهادات دبیران کلان مناطق آمایشی درباب بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی جمع آوری شده و ضمن تجمیع مباحث با هماهنگی کمیته ی علمی بازبینی بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی نسخه نهایی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست آینده که با حضور تمامی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود، تهیه و اعلام می شود.




1401/04/26
10:14:45
5.0 / 5
718
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد