نکسترو

سنگ اندازی ها و پیچ وخم های اداری در راه دانش بنیان ها

سنگ اندازی ها و پیچ وخم های اداری در راه دانش بنیان ها

فعالان حوزه دانش بنیان که اغلب دانشجویان جوان و نخبه کشور هستند، در راه به ثمر رساندن ایده های نوآورانه خود در کنار همه حمایت هایی که از جانب مجموعه دولت و سرمایه گذاران خصوصی دریافت می کنند، با مشکلات و موانعی هم همچون بروکراسی های اداری روبه رو هستند.


بابک فیضی زاده مدیرعامل آساک شیمی سبز گستر یکی از این شرکت ها است که در کنار قدردانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه دولت سیزدهم برای حمایت های صورت گرفته از شرکتهای دانش بنیان، از موانع و بروکراسی های اداری در دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت گلایه مند است.
وی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این باره توضیح داد: مهم ترین مشکل پیش روی شرکتهای دانش بنیان مسئله دریافت مجوزها است؛ بروکراسی های اداری، دریافت مجوزهای مختلف بخصوص مجوزهای بهداشتی برای محصولاتی را که احتیاج به گرفتن کد بهداشتی دارند، با مشکل مواجه کرده است.
فیضی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو شرایط و ضوابطی را برای دریافت مجوزهای بهداشتی تدوین کرده است که بسیاری از شرکتهای دانش بنیان نوپا شاید آن شرایط و ضوابط را نداشته باشند؛ ازاین رو نیاز است که معاونت علمی ریاست جمهوری رایزنی هایی با سازمان غذا و دارو داشته باشد تا شرایط راحت تری را برای دریافت حداقل مجوزها تعیین کند یا مجوز موقت بدهد تا این شرکت ها بتوانند ورودی به بازار داشته باشند و مثمرثمرتر وارد بازار شوند.
وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری شرایط خوبی را برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان فراهم نموده است، اظهار داشت: معاونت علمی در بحث سرمایه گذاری از راه صندوق شکوفایی و نوآوری، زمینه فعالیت شرکتهای دانش بنیان را فراهم نموده است.
فیضی زاده اضافه کرد: امیدواریم که نگاه دولت به شرکتهای دانش بنیان، نگاه سازنده تر و حمایت ها بیشتر باشد چون که هرچه این شرکت ها تقویت شوند، اشتغال و شرایط اقتصادی حتما بهتر می شود.
وی درباره کمک مجلس و قانونگذاران در پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان هم اظهار داشت: اگر قوانینی را وضع کنند که ارتباط بین صنعت و مجموعه های پژوهشی و علمی را تقویت نمایند، مطمئنا اقتصاد دانش بنیان شکوفاتر می شود.




فیضی زاده درباره فعالیت این شرکت دانش بنیان هم توضیح داد: این شرکت از سال ۱۳۹۸ با عنوان یک شرکت دانش بنیان زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرفته شد که در زمینه تولید پودرها و محلول های کلردار جهت ضدعفونی کردن سطوح مختلف، گندزدایی و تصفیه مجتمع های آبی، استخرها و چاه های آب فعالیت کند. در واقع زمینه فعالیت شرکت ما بهره برداری از پسماندهای صنعتی تولید صنایع پتروشیمی است.
وی عنوان کرد: این شرکت برای نخستین بار در دنیا موفق به تولید محصولات با ارزش افزوده از ضایعات دورریز صنایع پتروشیمی به نام ملامین معروف به «اکسی آمینوتری آزین» در مقیاس نیمه صنعتی شد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: این شرکت نخستین و تنها تولیدکننده محصولات ضدعفونی کننده پایدار و آهسته رهش بر پایه سدیم دی کلرو-اس- تری آزین تری اون با نام مخفف (SDIC) و تری کلرو- اس- تری آزین تری اون با نام مخفف (TCCA) و همینطور سیانوریک اسید در ایران و خاورمیانه است که پیش ماده ۲۶ ماده صنعتی مهم هستند.
وی اظهار داشت: این شرکت زیر نظر مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد قوچان فعالیت می کند و سایت تولیدی در خود دانشگاه مستقر است. همینطور پروانه بهره برداری را از اداره صنایع معادن استان رضوی در مقیاس ۳۵ تن در سال دریافت کرده ایم.



منبع:

1401/03/17
22:19:36
5.0 / 5
766
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد