نکسترو
سفیر استرالیا در بازدید از مركز ملی مطالعات اعتیاد خواستار شد

كوشش برای ارتباط مراكز پژوهشی و دانشگاهی ایران و استرالیا در زمینه اعتیاد

كوشش برای ارتباط مراكز پژوهشی و دانشگاهی ایران و استرالیا در زمینه اعتیاد

نكسترو: لیندال ساكس، سفیر استرالیا در ایران در بازدید از مركز ملی مطالعات اعتیاد، خواهان كوشش برای ارتباط بین مراكز پژوهشی و دانشگاهی استرالیا و ایران در حوزه اعتیاد شد.


به گزارش نکسترو به نقل از ایسنا، لیندال ساکس از دیپلمات های ارشد وزارت خارجه استرالیا و سفیر کنونی استرالیا در تهران به همراه معاون خود الکس وابنهورست روز سه شنبه، ۳۱ تیر ماه از مرکز ملی مطالعات اعتیاد بازدید کرد.
الکساندر فدولوف، مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران و دکتر گلاره مستشاری کارشناس ارشد این دفتر (UNODC) به همراه دکتر امیرعباس لطفی، مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار حضور داشتند.
در این بازدید، دکتر آفرین رحیمی موقر، رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد به همراه اساتید، دکتر محمدرضا زرین دست، دکتر عفت السادات مرقاتی خویی، دکتر آذرخش مکری، دکتر علیرضا نوروزی و دکتر ژاله غلامی با سخنرانی های کوتاه، فعالیت ها و دستاوردهای مرکز ملی مطالعات اعتیاد را معرفی کردند.
ساکس، پیشگیری و درمان اعتیاد را بسیار مهم دانست و بر اهمیت همکاریهای بین المللی بین نهادهای پژوهشی و دانشگاهی و همکاری در زمینه های مختلف علمی تاکید نمود.
باتوجه به اعمال تحریم ها و شرایط اقتصادی جهانی ناشی از اپیدمی کووید- ۱۹، لزوم حمایت دولت ها از آموزش و پژوهش در زمینه ی لطمه های اجتماعی مورد تایید دو طرف قرار گرفت.
بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، سفیر استرالیا و سایر میهمانان با قدردانی از مرکز ملی مطالعات اعتیاد برای میزبانی این جلسه، دستاوردهای علمی مرکز را تحسین کردند و خواهان کوشش برای ارتباط بین مراکز پژوهشی و دانشگاهی استرالیا و ایران در حوزه اعتیاد شدند.




منبع:

1399/05/04
14:21:17
5.0 / 5
2111
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد