نکسترو
معاون وزیر علوم:

گرنت فناوری ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومانی به دانشجویان ارشد و دکتری اعطا می شود

گرنت فناوری ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومانی به دانشجویان ارشد و دکتری اعطا می شود

به گزارش نکسترو معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای گرنت فناوری ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومانی به دانشجویان ارشد و دکتری اطلاع داد.


به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، علی خیرالدین روز دوشنبه در آیین رونمایی از یک محصول دانش بنیان حوزه ساختمان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعطای گرنت فناوری را از برنامه های وزارت علوم امسال برشمرد و اضافه کرد: در این طرح بین ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی ارشد دکترا برای پیشرفته تحقیقات فناوری و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی داده می شود.
وی همینطور در مورد راه اندازی سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) اظهار داشت: در این سامانه همه نیازهای فناوری کشور ثبت می شود و پژوهشگران می توانند ایده های خویش را در این سامانه ثبت کنند و پارک های علم و فناوری بعنوان کارگزار، ایده های عرضه شده را بررسی و با صنعت پیوند خواهد داد.
وی اظهار داشت: تلاش داریم که رساله ها و رساله ها در این قالب تعریف شوند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاه تهران بعنوان نماد آموزش عالی کشور است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری این دانشگاه هم نماد پژوهش و فناوری در کشور است.

وی بیان نمود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نخستین پارک دانشگاه است که در سال ۸۴ مجوز فعالیت دریافت کرد اما فعالیت پژوهشی خویش را از سال ۸۲ آغاز کرده و به عبارتی میتوان گفت فعالیت پژوهشی و فناوری پارک علم و فناوری تهران بیست ساله شده است.

خیرالدین با اشاره به اینکه هدف پارک در سال جدید فعال کردن دو هزار شرکت و واحد فناور است، اضافه کرد: هدف بزرگی است و امیدواریم با کمک دانشگاه تهران و کمک وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این هدف دست یابیم.

وی ادامه داد: شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال است و شعار سال جاری دانشگاه تهران هم دانشگاه نسل چهارم است؛ خیلی دشوار می باشد از دانشگاه نسل دوم به دانشگاه نسل سوم که کارآفرینی است و هم دانشگاه نسل چهارم که کارآفرینی و اشتغال است، برسیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اظهار داشت: با عنایت به فعالیتهای پارک علم و فناوری تهران امیدواریم حضور اعضای هیئت علمی و اساتید را در پارک شده باشیم. حالا در کل کشور ۱۰ درصد اعضای هیات علمی درگیر فناوری مفهوم هستند امیدواریم تلاش بیشتری وارد این حوزه شود.
وی اضافه کرد: همواره در مسایل آموزش عالی پیش از این اگر قانونی نداشتیم از دستاوردهای دانشگاه تهران استفاده می شد هم اکنون هم باید از دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایده بگیریم و وزن نقطه نظرات پارک درمورد ایده های فناورانه بهره مند شویم.

خیرالدین با اشاره به اینکه مشکلات شرکتهای دانش بنیان را می شناسیم، اظهار داشت: در همین خصوص طرح دستیار فناوری را پیشنهاد دادیم که در چارچوب این طرح یک اعتبار مالی به پارک های علم و فناوری داده می شود تا میزبان دانشجویان کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا باشد تا آنها بتوانند همزبان در شرکت ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری حضور یافته تا در حوزه صنعت و فناوری یک ایده را عرضه و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی کنند.

وی ادامه داد: در این حوزه برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون کارشناسی ارشد دو میلیون و مقطع دکترا سه میلیون تومان به مدت ۶ ماه حمایت مالی اختصاص داده می شود. حالا حاضر آئین نامه های در ارتباط با آن به دانشگاه ها ابلاغ گردیده است.


راه اندازی تور فناوری توسط پارک های علم و فناوری
وی اظهار داشت: راه اندازی تور فناوری یکی دیگر از مباحثی است که از جانب وزارت علوم در نظر گرفته شده است. در این خصوص باید آئین نامه مربوطه تدوین شود تا خبرگزاری ها، مدیران و مسؤلان حوزه های اجرایی و صنعتی با فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک های علم و فناوری آشنا گردند.



منبع:

1401/02/07
17:36:27
5.0 / 5
802
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سایت نکسترو
nextru.ir - مالکیت معنوی سایت نكسترو متعلق به مالکین آن می باشد